17 januari 2012

Tintin - Enhörningens hemlighet

Så blev det till slut att vi hamnade på bio och skulle se Tintin... Det blev med flera av de finaste och viktigaste. Bara att gå på bio och sitta mellan Prinsessan och Drottningen är tillräckligt för att jag ska tycka att en film är det bästa jag varit med om...
Filmen är kallas en animerad film och den hade världspremiär 2011, med den svenska premiären i oktober. Filmen baseras på albumen Enhörningens hemlighet och Rackham den Rödes skatt samt har även inslag från albumet Krabban med guldklorna.
Steven Spielberg och Peter Jackson heter filurerna som har bestämt sig för att göra tre filmer om Tintin. Genom filmen kändes det som jag kan Tintin lite bättre än dessa två herrar, jag hade skapat en bättre story på en av böckerna. Om du vill läsa hela handligen så hittar du den på Wikipedia här.

Nedan får du en intervju med mannen med en tendens att tycka som alla andra...

Hur var den? 
Helt ok. Roligare att läsa de tre albumen och att njuta av sällskapet och lugnet
Vad handlar den om? 
Ja du, Tintin köper billigt skepp på loppmarknad som visar sig innehålla en av tre kartor till en skatt. Träffar fyllot Haddock, lite Dupontar, flygplan, båtar, kranar, motorcyklar, fickyjuvar, skurkar som matroser, opera, en massa 3D och animeringar. Filmen slutar lyckligt.
Var det cool 3D? 
Det var fint när en käpp åkte framåt. I övrigt var den stora effekten, om du tog av brillorna, att texten var betydligt svårare att läsa.
Så du tycker den var sådär, knappt värd att se? 
Klart du ska se den och speciellt om du kan få gå med de jag fick gå på den med. 

Inga kommentarer: