08 november 2012

Ny trend - Att hälsa...

Det finns inget bättre än när personer som aldrig har setts förut hälsar på varandra. Jag och Analytikern har för vana att titta bussföraren i ögonen och ser till att säga hej, hej!

För några dagar sedan betalade sig detta nu eviga och väldigt trevliga hälsande. 

Jag blev stoppad av en tjej på gatan som sade tack. Jag fattade ingenting och frågade varför hon tackade mig och hon svarade att hon var busschaufför och hade noterat att jag och en annan kille alltid hejade på henne när vi kom på bussen, så nu hade hon börjat göra det med alla som gick på bussen. Hon berättade att hon hade fått massor av kommentarer på sitt nystartade hejande och att det blivit roligare att köra buss sedan dess. 

Vad kul svarade jag.

Kan det vara en ny trend på gång... Att hälsa...! 

Inga kommentarer: