05 november 2012

Sällan privat

Denna rubrik kunde stått för mycket i mitt liv, denna gången och i detta inlägget gäller det att bo på hotell. Jag har bott extremt mycket nätter på hotell i mitt liv och ytterst få har varit när jag rest eller bott privat. Idag är det en sådan dag och jag bor på ett hotell där jag ofta bor i och med jobbet. Oftast kommer jag in på detta hotellet efter midnatt och ska iväg tidigt. Efter ankomsten och dagens avslutande mail så brukar det vara max tre till fyra timmars sömn och sedan fulla rullen igen. Idag kommer jag in efter att ha träffat släkt och vänner på middag inför morgondagens begravning. I rummen bredvid mig finns familjen. 

Jag skrattade till när jag inser att jag jobbat sex sju timmar under morgonen och dagen och säkert blir det ett par timmar till ikväll, och ändå känns det så där enormt lyxigt och ledigt alltsammans.

Som sagt, jag är van vid att lägga ned en del tid på så kallat jobb och ytterst ovan vid att njuta av en hotellrumsvistelse.

Så är det också en ovanligt vacker och jobbig dag imorgon.

Inga kommentarer: