21 februari 2009

Alla har sin historia

Har bestämt mig för att slänga lite grejer. Och inte vilka grejer som helst. Har redan börjat slänga kostymer, skor, jackor, t-shirts, och så vidare. Har egentligen aldrig slängt ett plagg i mitt vuxna liv. Har alltid gillat kläder och har alltid handlat så ofta som lusten kommit på. Dessutom allt oftare med åren.
När familjen PUMA var på besök för ett par år sedan så började funderingen på att faktiskt börja röja. Ett av deras barn sade att MrRaRe och hans fru bodde i världens största garderob...
Är dock extremt lite hemma och ibland tar det tid att börja kasta och ta sig tid för det. Detta var helgen då jag började och upplevelsen är mycket speciell och speciell på ett sätt jag ej kunde tänka mig. Alla plagg, skor och accesoarer har sin historia och berätta. Var de köptes, varför, med inspiration av något, i ett land, vem som expierade, vad jag gjort med plagget på och så vidare. Kanske borde jag be någon annan att göra detta för mig, men det är en rätt skön form av upplevelse. Det fladdrar förbi massor av kul minnen och tankar som jag ej tänkt på under mycket lång tid. Vart tog killarna vägen som ägde lyxbutiken i backen? Vad gör hon som hade den lilla modebutiken i Nice vägen? Finns den butiken kvar i New York? Gud, vad hon var vacker på den tiden. Gick jag verkligen klädd i den här kostymen, och jag trodde att jag klädde mig extremt idag... Ja, ni fattar.
Detta kommer nog ta ett tag till. Kanske kommer jag slänga allt som är mer än ett år gammalt. Kanske kommer jag behålla det mesta. Kommer ej orka lägga upp på nätet och sälja och hinner ej åka till Myrorna. Vill du hitta massor av hett gammalt mode skall du nog leta i vårt soprum. Där kommer alla kostymer, skor, jackor, t-shirts med mera hamna tillsammans med alla sköna minnen.

Inga kommentarer: