17 februari 2009

Avlånga landet står still…

Jag tittade på ett av det avlånga landets befolknings favoritprogram i lördags "Lallarkväll med textning och rösta en gång till". Nja, åtminstone såg jag snabbvisningen av lallandet precis när jag kom hem till The Fabolous Family med pasta från källarrestaurangen vid mitt hus.
Helgen innan förändrades hela min favoritrestaurang när det kom gäster som hade tittat på detta spektaklet live på inomhuskomplexrundeln dit.
Jag blir helt enkelt fascinerad av att detta kan uppta personers och deras nära och käras tid. Lyssnade uppenbarligen bara några par sekunder per låt och skakade bara på huvudet efter genomlyssningen. Jag gillar ju bra musik. Här fick jag snabbt se Silly och Pussy, Mark Kulio, Wannabe Europé, en Jöns, en liten som är ett år äldre och vilka mer det nu var…

Detta är och har alltid varit riktigt uselt och att jag tycker att människor skall umgås med varandra istället för att stötta detta lallande med sina surt förvärvade slantar?

Inga kommentarer: