05 april 2009

Grannen drog

Han har verkligen inte hittat känslan här i Göteborg och Sverige. Vi har haft en bra relation med varandra, jag och min granne. Han har jobbat mycket och trivts sådär. För ett tag sedan sålde han bostadsrätten och bestämde sig för att ta ett jobb i Algarve. Idag flyttade han. Känns tomt. Jag har ju dessutom lärt mig en massa av att umgås med honom. Jag tycker mycket om honom och det var en skön känsla att ha honom som granne.
Han gör dock rätt, det kommer bli fantastiskt bra och han har ett alldeles för stort socialt behov för att fortsätta och bo i Sverige. Vi kommer hålla kontakten och nästa gång jag skall til Portugal kommer jag hälsa på honom. Från och med nu kommer min före detta granne att heta Den Modige på denna bloggen.

1 kommentar:

Anonym sa...

TACK!