08 april 2009

Kan vi få slippa den Självgode Populisten nu?

För ett tag sedan när jag kollade på TV hörde jag att den Självgode hade haft kontakt med Islands president och sagt vad han tyckte om ditt och datt. Jag är så grymt trött på att han fortfarande envisas med att dyka upp i olika sammanhang. Så länge han var vårt självgoda statsöverhuvud var en sak, tycker jag.
Då kände jag att det ju inte gick att förstå vem det var som ville ha honom där, men likväl så satt han där, fast då med en viss rätt. Uppenbarligen förutsatte jag att han var framröstad. När han nu tog sitt förnuft till fånga och slutade så hoppades jag att jag skulle slippa honom. Hörde när han slutade att han skulle jobba för något PR-bolag eller vad det nu var, och tänkte att där kan han ej bli långlivad.

Jag har dock ett mycket starkt önskemål om att slippa se honom.

Inga kommentarer: