14 augusti 2009

Exotiskt besök i Richland

För ett tag sedan var Stylisten, King, Fixaren och MrRaRe på en plats och ett etablissemang för att se till att det var mer exotiskt.

Företeelsen är gammal: Du har ett ställe som är trevligt och med ganska likriktad publik och bara genom att föra in några få andra personer kan du förändra hela stället. Kanske som att ta in fyra fotomodeller på ett logement, haha! Trevligt hade vi i alla fall .

För mig finns det få saker som kan slå att sitta nykter på ett etablisemang med människor som är och leker fina eller rika. Speciellt när de är lite desperata och bittra. Det är som att sätta på en skiva om du trycker på rätt knappar.

Mannen hennes reser mycket och det kan bli lite trist, barnen tar all tid, det var länge sedan jag fick blommor och bra..., sågs inte vi på Harlequin eller Dejjan för många år sedan?, du var väl lite intresserad av Mia, hon pratar om dig ibland, hon är här ikväll, vi är här samma tjejgäng som förut, håller ihop hela gänget, med Lotta umgås vi inte med, hon fick ju ihop det med Ludde, men det kanske du hörde, var och seglade vår tjejsegling förra veckan, åh vad kul med en man med klädsmak, sa jag att min man inte är här, var bor du nu, vad härligt att bo mitt i stan, kul att du vågar ha ringar och halsband, kanske kan ta en lunch någon gång, herregud har inte du en flickvän, vem är du här med, jag bor i ett av husen här,...

Att se hur mycket fyra personer kan ge hopp och förändring av dynamiken var mer än intressant. Hoppas att min nyfikenhet för denna typen av situationer alltid kommer finnas kvar. För denna typen av människor finns överallt i hela världen. De fina, rika , desperata och bittra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, hörde talas om bloggen! Du verkar hinna med allt. Hos oss i Richland i fredags och sedan såg vi dig på stora skärmen på fotbollen senast! Snygg väst förresten! Rare? W19?
Mia

Unknown sa...

Tjenis!
Bra att du kollar in mig. Ger mycket! Ja och Ja!