30 december 2009

2009 års enda fotbollsexpert i TV


Med jämna mellanrum delas det ut lite utmärkelser av mig. Denna gången är det en enkel utmärkelse, 2009 års enda fotbollsexpert i TV. Det är mer än enkelt att utse vinnaren i denna kategorin.

Vad än populistiska individer tycker så är han den enda expertkommentatorn som är oberoende och objektiv. Han har varken som spelare, ledare eller yrkesman fastnat i någon av de grupperingar som finns av historiska skäl. Han har alltid utgått från vad som är tanken och funderat.

Pelle har dessutom visat mod genom att ha viljan och orken att ställa frågor och ifrågasätta saker som fler borde ifrågasätta. Detta blev väl symboliserat när han efter den sista kvalmatchen mot Danmark vågade säga som det var. Dessutom vågade han trycka tillbaka på en av GIH-tränarnas favoriter när han tycket det var orättvist att Sverige förlorade.

Du skall ha all heder och respekt för vem du är, det du gör och vad du står för.

2009 års enda fotbollsexpert i TV. Detta enligt MrRaRe!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tja MrRaRe! Whoverer you are... Håller med 100. Blohms trovärdighet är grym. Suvve när han ifrågasatte Allbäck.

Gott Nytt RaRe-år!

Hasse

Anonym sa...

Instämmer utan att förstå expertisnivån, för mig som lekman så kan jag bara reflektera över att när Pelle talar så känner jag ett lugn...i en annan värld utanför den hetsiga Sport-Ankar-Världen!! Kanske något som är kopplat till den ursprungliga idee'n som sport manar till...lusten att tävla och att ev uppnå titeln LMS!!!
R.S 2009

Anonym sa...

Alla dessa smeknamn och förkortningar gör mig frustrerad. Och det jobbiga är att jag lägger tid och tanke på att försöka lista ut vem det är också. LMS t.ex.

Vill dessutom veta vem du är som skriver Mister RaRe. Min teori är att ni är flera? Fast det lär jag få se i stjärnorna efter ett svar på det.:):):) Bra e den i alla fall.

Ok, till saken. Håller med. Pelle Blohm är klart bäst av alla expertkommentatorer. Helt rätt utnämning, trots att han ej verkar hålla med dig om Zlatans storhet.

Tack för skön och djävligt bra blogg. Och Gott Nytt År!

Stefan T