28 december 2009

Lägg av med raketerna - av alla skäl


Många gånger skall vi så kallade svenskar visa vår godhet och duktighet. Vi skall vara omtänksamma, medmänskliga, väl utbildade och ta ansvar.

Det finns dock en sak som retar mig mer just nu i dessa dagar. Just i dessa dagar retar jag mig mer på det än ointresset vi faktsikt har för andra människor och kulturer, smygrasism, att vi ej vet var pengar kommer från och allt annat jag kan komma på i dessa dagar.

Vi lever i Avlånga Landet och vi brukar gilla att vara Bror Duktig. Vi brukar hävda att några av sakerna ovan är vad vi står för. Hur är det förenligt med att vi varje år smäller av raketer och annat för belopp som vi istället borde använda till människor som ej ens har en bostad, missbrukare, sjuka och annat. Vi säger att vi värnar om miljön och att Kaninen och hans park är fin för barnen. Ändå skjuter vi bly land och rike runt och Kaninens Liseberg och Gröna Lunden är föregångare och skjuter mest. Tävlingen i att skjuta mest bly är hård mellan kommuner, stater, privatpersoner, hotell med flera.

Allt annat än att detta av alla miljöförstöringar blir förbjudet är orimligt i landet som tar sådant enormt ansvar.

Skäms alla ni som köper och skjuter. Ta ansvar och väx upp!

Hur kan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skriver jag under på!

Ludde

Anonym sa...

Antar att du var på The Big Stadium i Little Village... Där brändes det raketer för att fira att ytterligare en milstolpe i event- och komplexstadens historik nu var pålad...