09 februari 2010

Finns det en ålder som är att föredra att få barn vid?

En av mina nära pratade för ett tag sedan om att det fanns en anledning varför alla skall skaffa barn tidigt. Även ett par andra av de nära och kära pratar om detta med jämna mellanrum.
Eftersom jag inte själv har några barn så har jag svårt att uttala mig ens om hur det är för mig själv och definitivt inte om hur det är för alla. Och därmed är det omöjligt att veta om det finns en ålder som är att föredra att få barn vid.

Jag tror att jag förstår vad de som fått barn tidigt menar och jag tror att jag förstår vad de som skaffar barn senare menar. Jag har ju även hört de som skaffat tidigt som skulle velat vänta för att de ej var klara och andra som skulle velat skaffa tidigare för att de känner att de ej orkar med.
Jag har själv alltid haft enorm respekt för att skaffa barn. En positiv respekt. Jag har än så länge aldrig sett mig som tillräckligt vuxen för att skaffa och framförallt har jag aldrig haft en relation med någon som jag vågat skaffa barn med.

Svaret på ovan fråga förblir obesvarad just nu... Grunden är förmodligen att det beror på...

Inga kommentarer: