25 februari 2010

Klotter hör till

För några år sedan hatade jag klotter och tyckte att det förstörde stadsbilder och miljöer. Jag har ändrat mig helt. När jag promenerar runt i städer så känns det numera som en helt naturlig del av en stadsbild och ofta gör det att städerna ser mer levande ut.
Jag satt på uteserveringen på Bar Lobo i Barcelona och fångade dessa två vyer genom att plåta rakt fram respektive åt vänster med iPhonen. Katterna sades vara målade av Picasso och det andra som fanns rakt fram var det idag okänt vem som har gjort. Fan vet om det verkligen var Picasso...? Fasen vet vem de kommer hävda har gjort det andra om några år...? Kommer de säg att det var nutidens Picasso, Zlatan?
Senare under samma dag tog jag de här bilderna på annan konst, som vi ännu idag refererar till som klotter.

Bredvid Universitetet i Barcelona
Med snöre på staket.
Desigualbutik under siestan.
På en bakgata.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är tatueringen inte långt borta:)
Ger liksom liv åt den bleka huden?
R.S

Anonym sa...

Tatueringen kommer. Tycker mig se den komma.

Kidda

Unknown sa...

Tatueringen är på gång. Men det har den i och för sig varit i 25 år.

Anonym sa...

B på ena axel och A på den andra, for starters...sen är det kört, först resten av bokstäverna därimellan och sen till Eiffeltornets placering;)
R.S