27 februari 2010

Längtar till mitt Rom

Har haft några av mitt livs bästa dagar i Rom. Varje gång jag sätter min fot i Rom så blir jag inspirerad. Det är i nästan fullständigt redan när flighten är bokad. Att anlända till flygplatsen i Rom innebär att jag bara har lust att slå mig ned och bara titta på alla klädstilar och all stil som vandrar förbi, fattiga som rika kan klä sig i Italien.

Jag kommer snart att ta en tripp till mitt Rom. Mitt Rom som består av kaffe, synintryck, alla människor, ljuden, mat, dofter, de vackra och hela byggnaderna, kultur, butiker...

Jag har provat och aldrig fallit riktigt för de delar av Rom som består av ruiner, stenar och tunnlar. Även om det som på ovan bild kan vara vackert rätt belyst på kvällar eller nätter. Det är det nuvarande Rom som fascinerar mig och som alltid gör mig och ger mig lugn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste åka till ditt Rom, tror jag förstår vad du menar och skäms över att staden är av mig obesökt!
R.S

Anonym sa...

Är inte Rom för lite MrRaRe? Trodde att du var Milano och RaRe evigt trogen!?

Kidda

Unknown sa...

R.S. Åker med när du vill. Skall kolla resor till Rom över påsken

Kidda! Rom är RaRe även om huvudkontoret till RA-RE ligger i Milano.