26 februari 2010

Mauro Scocco - Gå Samma Väg och Det Finns

Känns som att jag har en skyldighet att lägga upp något med Ratata och Mauro Scocco. Denna gång blir det en låt med Mauro. Är detta verkligen bra? Eller är det de urusla budgeterna och manusen som gör att de känns mer än sådär? Jag var på väg att lägga upp videon Allt Är Till salu som är oacceptabelt kvasibra eller hur jag nu skall uttrycka det. Får lägga upp den vid ett annat tillfälle. Här finner du Gå Samma Väg och Det Finns, som gör mig tveksam om jag någonsin tyckt att detta svänger...

Eller är detta egentligen skitbra...? Gå Samma Väg


Du får Det Finns också

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Gå Samma Väg" är inte så lite läskig med sin "folkhemsFunk",
men "Det finns" har något magiskt mysrys i den där monotona riffen med vars hjälp han tecknar en annan sorts folkhemsidyll...om än med trubbig prosa! Grymt arrangemang!!!
R.S

Anonym sa...

Det finns är den enda låten Scocco gjort som hållit. Kalas. Den skall få vagga oss till sömns nu.

Puss

Unknown sa...

Skönt att vi är överens!

Jag tycker nog det finns några kul i början med Ratata som jag kommer skriva om också