30 juni 2010

Paradiset

När detta skrivs så har jag varit i Paradiset och på dess strand i alla möjliga temperaturer och väder under ett år.
Jag har stått och tittat när vattnet varit uppe och skvätt en bra bit upp mot klitterna.

Jag har legat i parasollets och kvällssolens skugga och läst böcker.

Legat läsandes i bruset av alla människor och solat.

Har påpälsad traskat genom snö och is.

Och det är alltid så fantastiskt vackert och rogivande.

Det finns så mycket sedan tidigare som hänt mig där.

Det finns så mycket av den jag var då.

Där på stranden finns påstådda minnen och tider jag aldrig skulle vilja uppleva igen.

I åldrar jag egentligen inte minns något från. I alla åldrar har jag varit här. Här i mitt Paradis.

Där finns stora delar av ett litet, halvungt och ungt liv.

Mitt Paradis!

Inga kommentarer: