27 juni 2010

Skönt med garv och glädje.

Åkte tåg för ett tag sedan. Den som jobbade i vagnen serverade frukost och erbjöd mig bröd.

Jag trodde mig ta två skivor bröd och upptäckte att jag tog tre skivor: -"Oj, det blev tre. Jag hade för avsikt att ta två".

Tjejen som jobbade sade: -"Ingen fara, då blir du kåt, glad och tacksam...". Varpå hon brast ut i ett av de skönaste skrattanfall jag någonsin sett. Helt suveränt.

Medan hon med tårar längs kinderna försökte stoppa sitt skratt fick hon harklande ur sig att hon försökt säga: -"Mätt, glad och nöjd... Du vet den svenska filmen... Jag menade... ".

Skönt med garv och glädje.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha!

Anonym sa...

Förvånar mig om du var mållös vid kommentaren, kanske du var det. Helt suveränt i alla fall! Finns glädjestrålar på SJ.
//Ekonomen