26 april 2011

Dagens Billboard

Det kommer att hända så mycket mer när varumärken och byråer förstår att vi människor tycker om att berätta kul saker och vara med om upplevelser. Alla tycks ännu ej ha insett att vi gillar att föra berättelser vidare. Gissa om de som passerade denna billboard i Japan 2009 har berättat det vidare?



Det var Nikon som tog sin inspiration från den galna kändissjukan bland paparazzis för att lansera sin D700-modell I Korea. På en flitigt använd tunnelbanestation I Seoul satt denna mycket interaktiva light-box billboard. Paparazzis plåtar vanliga människor som möttes av en mängd blixtar. De passerande följde sedan den röda mattan ur stationen och in till ett varuhus. Mission accomplished! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dom gör även grymt snygga produktkataloger, fyllda av inspirerande bilder som skickas via snigelposten, hem till det gäng fotografer som reggat sig som "PRO users". Samt har ideligen mailledes spännande fotoresor som man kan hänga på! Grymt företag med bra produkter!
R.S

Unknown sa...

Word!


MrRaRe