25 april 2011

Texta eller ringa...?

De som är yngre än vissa av oss andra sägs ringa mindre till förmån för att texta och chatta mer. Några nära har kommenterat detta faktum till mig och tycker att det är konstigt och lite märkligt. Är det verkligen konstigt och märkligt? Jag håller med om att vissa saker passar mycket bättre att göra ansikte mot ansikte (utan någon som helst digital hjälp) och vissa saker är bra att ha en röst till. Men min föräldrars föräldrar, och kanske mina föräldrar också, tyckte att det var ett konstigt sätt att umgås att prata i telefon ett gäng timmar...


Är det kanske så enkelt att det lätt blir så att vi tror att det är nya fenomen när det egentligen bara är nya bärare och devices?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Instämmer, minns hur min Mormor ansåg att dårhusen hade blivit alltför släpphänta...tills jag insåg att prillot hon pratade om, pratade i ett då hett nytt...handsfree!
R.S

Unknown sa...

Och istället nöp de...?


MrRaRe