26 februari 2011

Bruce den Allsmäktige menar allvar

Jag vet att det är en känsligt att tycka annorlunda om vissa saker och personer. Det finns många jag känner som gillar Bruce Springsteen, flera av dem har jag både musikalisk och personlig respekt för, och de verkligen avgudar denna Bruce Springsteen. När jag tänker efter vet jag egentligen ingen som tycker som jag. Kanske står mitt hopp till LMS eller Rockstjärnan att de tycker som jag, även om jag inte har något behov att fler än jag ska tycka som jag. 


Bruce Springsteen är förfärligt dålig. Där satt den...!!!


Jag har försökt att söka och Googla för att hitta vad andra skriver som tycker att han är smådålig, kass, suger eller bara är helt ointressant. Jag tycker att vad jag än söker på som är negativt så kommer det bara kommentarer om att han var magisk och att ljudet eller vädret var dåligt. Att Bruce var enorm men att vädret var kasst. Bruce var allsmäktig och inte ens den usla och ljumna ölen kunde förstöra. Och så vidare.


Men vad i helskotta är det för bra med det han gör? Jag kan möjligen sträcka mig till att det är bra musikaliskt i en eller annan låt, även om typen av musik är väl hillbilly-bonnig för min smak. Men klackledaren som på Ramonesvis räknar in den ena skrikiga falska klackremsan efter den andra och som blurrar som ett slödrigt fyllo vid de så kallat vackra låtarna... Och han menar allvar!
Kanske är det så att några av de riktigt viktiga och unika blir arga på mig nu, men Bruce Springsteen är för mig samma skrot och korn som Lill-Babs, Uffe Kopia, Lena Ph och Queen. Aj då, där small det in ett par arga till, Queen är ju ännu ett av dessa urusla band som alla ska tycka är bra... Jag vet att det är förbjudet att tycka, men jag tycker så...


Och när jag ändå håller på så kan jag säga att Bruce uppträder och ser ut som den ultimata kloningen mellan Rambo och Ulf Lundell. Shit där kan jag ha fått några till efter mig...


Respons? Förutom att Bruce den Allsmäktige menar allvar...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Queen? Allt negg var förståeligt fram till queen-negget. Precis som Bowie var de smarta, stilbildande, kreativa, innovativa, först. Dessutom utrustade med branschens bästa sångare och publikdomtör. Börja med att lyssna in dig på de tre första plattorna.

Unknown sa...

Ok Anonym! Av ren respekt för dig så ska jag göra det och återkoppla till dig. För flera av de jag har respekt för musikaliskt tycker som du och jag har försökt förut... en chans till ger jag det. Och när du ser min återkoppling så är det viktigt att du vet att jag tycker att de och det du kallar branschens bästa sångare är som en kass fotbollsklack! Jag hyste nästan agg mot Bowie när han gjorde Under Pressure med nämnde sångare:)

Återkommer!

Anonym sa...

Jag vill fråga vad du tycker om Frank Zappa, han är ju åxo såvitt jag förstår ett geni?
Vetgirig/R.S

Anonym sa...

Bra. Återkoppla. Kass fotbollsklack? Hmm, du kanske borde fråga Bowie själv; tippar på att han skulle döda för att få ett uns av FM:s röst.

LMS sa...

Mr Rare: Skit fullständigt i den Anonyma!! Lita på din känsla och fortsätt dissa Queen. Jag stöttar och högaktar dig för detta. Queen är ett av de största partydödarbanden ever... Avskyr. Nästan lika mycket som Level 42, men bara nästan:-)

Unknown sa...

Bäste Anonym! Har nu lyssnat och har blivit än mer övertygad om Queens överskott av känsla av populistisk fotbollsklack. Sorry, jag gav dem chansen oxh tackar för ditt tips.

Även pratat med DB, som lever, och som inte höll med dig.

LMS! Värmer att du högaktar mig. Love!


MrRaRe

Unknown sa...

Bäste R.S.! Frank Zappa känns som en annan som det är en regel att tycka om... Bobby Brown svängde tyckte vissa... Ingen som fyller mitt hjärta!

MrRaRe

Anonym sa...

Mister Rare! Du har en skitbra blogg som efter detta inlägget stiger ytterligare i min aktning. Jag håller med dig. Det är bara en djävla gruppnojja att folk tror att Zappa, Stones, Queen och Bruce US är någit att ha. Såg på ett gammalt inlägg att du har den goda smaken att såga U2 vif fotknölarna också. Stay unique!

Hälsningar Staffan

Micke sa...

Äntligen någon som delar min åsikt. Jag har sökt med ljus och lykta efter någon som faktiskt vågar stå för vad Bruce egentligen är - Överskattad och allt för uppblåst i media och hos folk.

Unknown sa...

Micke!

Ditt sökande är över...:) Och det finns, som du ser fler själsfränder med bra smak här.

Det är som med Tomas Lein, Lill-Babs och andra... Ofattbart att han får vistas bland folk:)