10 april 2011

Bara är så att jag har svårt för Micke Jönsson

Han må ha gjort massor av bra låtar, han må ha varit en snäll filur som tyckte om barn och apor. Jag har dock svårt att lyssna på honom och tycka att han gjorde något fantastiskt beroende på att han sov med barn. Jag hade förstått om han ville ta hand om och hjälpa barn. Det är mer än behjärtansvärt oavsett hur mycket eller lite pengar någon har och viktigt. Men var han tvungen att ha dem i sin säng? Jag kan inte påstå att det vare sig är behjärtansvärt eller gulligt. Det är bara korkat eller så var det helt enkelt något han gick igång på.


Jag förstår att det är svårt att bli falskt anklagad för något och att hans risk för att bli anklagad som pedofil var hög med tanke på hans vana vid att ha sina vänner i samma säng över natten. Om han nu inte var pedofil, kunde då ingen av hans säkert högavlönade rådgivare ha sett till att han hoppade över denna ovana. 


Jaja, vi får aldrig reda på sanningen. Men han får heller aldrig min respekt eller beundran, hur bra vi människor än kan vara på att glömma så fort någon dör.

2 kommentarer:

Jolin Johnson sa...

äntligen, ÄNTLIGEN någon som fattar vad jag menar.
Tack Ab, verkligen.
/Jolin

Unknown sa...

J! Det var det lilla:)