12 april 2011

True Religion – Var så hot, hot, hot...

Ett tag var True Religion ovanligt och positionerat som ett exklusivt brand och som en liten gräddskvätt på modemoset så var det dessutom grymma grejer. På min senaste resa till det till Det Stora Landet har jag verkligen kollat in det. och inkollat har det blivit med mina mer än europeiska ögon för att få en känsla av vart det är på väg. Och det är ta mig rackaren ingen rolig syn. Nu har jag ju faktiskt inte varit på inköp av nästa sommars grejer eller liknande utan bara kollat in dem i butikerna just nu. Och det känns som om de stått still med sin då ovanliga och nu bara feta sömmar som dessutom bara känns gamla. Jag såg en del coola armyliknande byxor för dam och herr. Jag såg några coola mockaskor á lá sneakers men ändå strikta och jag såg att de, som flera andra, jobbar mer med kavajer och annat i denna nya klädda stil dit alla varumärken varit på väg ett tag.

De ligger kvar i samma prisklass som när Daniel på United Fashion introducerade märket för mig, men det är en prisklass där alla andra finns nu också. Och de har framförallt designmässigt en bra bit dit där flera and jeansmärken gick efter det att True Religion blev populärt.

Min tes är att det kommer sluta som ett märke som bara säljs på Malls och Outlets.
Synd, men sannolikt. Jag kommer dock fortsätta att bevaka dem online, kolla deras sajter och läsa deras nyhetsbrev.

Du hittar dem här och på FB

Inga kommentarer: