15 september 2011

Corto Maltese

Corto Maltese är min nya favorit bland tecknade serier. Corto Maltese är italiensk och skapades av Hugo Pratt 1970. Äventyraren Corto Maltese har världen som arbetsfält under sina äventyr. Karaktärerna och personerna han möter är för den tiden aktuella personer.
Första gången jag fick syn på Corto Malteses äventyr var den animerade serien som har visats på Canal+. Efter den upptäckten har jag även upptäckt att det finns ett antal animerade långfilmer som är riktigt schyssta.
Kanske vill du se den första bilden från sidan också? Här är den i alla fall...
Samtidigt med detta så har jag hittat fler och fasen så mycket viktigare bottnar i det hela… och det är dessa bottnar som jag återkommer till. Han är numera med mig jämt, och jag har inte tatuerat mig, jag lovar. Om du har en uppkoppling, en device och intresset samt orken så är sannolikheten hög att du kan hitta vad det är jag menar.   

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skitfina grejer fast lite hemlig webbsida de har. VAR kan jag kolla plaggen på ett vettigt sett och VAR kan jag köpa dem i Stockholm? Tack från Anonym, temporär och övertalad besökare (Ann tipsade:))

Unknown sa...

Det är bra att du litar på Ann, Ann ska litas på
Ja, du har rätt, det är skitfian grejer. Huruvida deras plats var hemlig eller ej, det vet jag inte. Om du menar att de inte har alla grejer som jag har och som W19 säljer och har sålt, då håller jag med. Vad du annars menar får du gärna förklara närmare:)

Stockholm, noll koll och intresse. Du ska åka till Karl Gustavsgatan 15 i Little Village och få ditt livs upplevelse genom att sätta in båda fötterna på W19+Guapa. De har Corto Maltese och andra livsbejakande varumärken och framförallt kan de människor och mode.

Du ska dessutom sluta att vara övertalad och temporär, anonym får du vara. Kanske är det beskrivande för dig. Detta är en bra plats för dig att vara på, där du ska vara spontant och aktivt, för det är för sådana människor denna platsen finns.

Puss/MR


MR