14 september 2011

Rasister? Vi? Näää!

En svensk som bor i en villaförort står och målar staketet till deras hus. Han är överläkare på ett sjukhus i Den Stora Staden. Han gillar att måla när han inte jobbar, han tycker att det är en bra variation från forskning och ett bra sätt att tänka på annat än kollegor och patienter. 


 Denna dagen när han står och målar så stannar en svart Lexus och överläkaren tänker att de ska fråga efter vägen, så han går fram till den nedvevade rutan och säger hej så där glatt som han kan göra! Mannen bakom den nedhissade rutan säger "Fantastisk kåk", säger föraren. "Vet du vilka det är som äger kåken, jag håller på att leta hus här ute... Frugan, ungarna och jag har bott utomlands några år... Och detta är vår typ av hus... Kan du ge mig numret eller namnet till de som du jobbar för"?. Efter att ha  sagt detta så blinkar föraren  och lägger till "Vem vet,... du kanske kan få lite uppdrag av oss när vi är de nya ägarna... bara du inte är för dyr och skickar för mycket papper till Anders Borg". Detta sagt med en min som ska säga att föraren tycker att han är på spåret. "Jag och min familj vill inte sälja", svarar Luis. 


Luis är född i Chile och flyttade till Sverige 1974. Rasiter? Vi? Näää!

Inga kommentarer: