17 september 2011

SJ vs Öresundståg

Många gånger när helgen ska börja med en tågresa till Paradiset och avkoppling så kommer jag sent till Little Village's Centralstation, och då är SJs biljettkontor oftst stängt. Jag har nu lärt mig en sak, om jag försöker köpa biljetter till första klass med Öresundståg sent en fredag så visar automaten att det är fullt och att det bara finns andra klass. Om det är öppet på biljettkontoret så finns det alltid biljetter i första klass. Men provar du samtidigt i automaten så finns det bara andra klass. Förra gången jag skulle handla i automat så sa den att första klass var fullt så jag köpte andra klass. När tåget lämnade Little Village så var det tomt i första klass hela resan. Det är aldrig fullt de gånger SJs automat säger att det är slut på biljetter.

Allt ovan är ett tips till Öresundståg och alla resenärer. Om någon eller några på SJ som de på Telia bevakar bloggar så se till att ändra på ovan. Ni kanske kommer med i en dagstidning annars av ovan skäl. Fast det kanske å andra sidan inte finns den typen av artiklar och journaliser längre?

Jag konstaterar att SJ fuskar med Öresundstågs biljettförsäljning till första klass i sina biljettautomater!

Inga kommentarer: