16 september 2011

Jag gillar oväder

Jag gillar oväder, jag gillar faktiskt verkligen oväder. Sådant där svenskt oväder då givetvis. Du vet sådant där som inte är farligt på rikigt...

Det är en enormt skön känsla med kvällar där åskan, regn och vind bara vräker på som en urblåst hockeyspelare eller en vevande dåre. När regnet smattrar på fönsterblecken och det riktigt knakar i väggarna. Som natten till söndagen, det small så att hela huset tändes upp samtidigt med ett öronbedövande dån. Och sedan bara vräkte regnet ned i timme efter timme.

Det spelar ingen roll om jag är i Paradiset eller i Little Village, svenskt oväder ger mig lugn.

Att stå eller gå på stranden i Paradiset, stanna och titta rakt upp med utsräckt tunga gör att jag känner mig än mer sund, ren och levande. Att sova till smattrandet mot fönsterbläcket i Little Village eller bara vila till ljudet av oväder är oslagbart. 


Jag gillar oväder.

Inga kommentarer: