28 februari 2010

Tre saker som alltid wobblar...

Det finns tre saker som alltid wobblar i min själ. Alla tre är "citat" Den första kommer från förr och jag och Författaren brukade diskutera detta citat mycket. "Man kan leva ett helt liv utan kärlek, men inte utan bästa vänner". Min åsikt är att jag inte vet vad skillnaden är. Jag kan ej för mitt liv förstå skillnaden mellan kärlek och bästa vänner. Förhoppningsvis kommer jag heller aldrig förstå skillnaden.

Det andra citatet är: "Satsa all din kraft på det du kan påverka". Det hoppas jag att jag ständigt påminner mig själv om. Även om jag ibland kan frångå denna livsregel för att visa mig "lite vanlig".

Det tredje är: "Skilj på sak och person". Det är den enkla. Att vara så öppen och mottaglig så att jag alltid förutsätter att det finns en skillnad.
Jag sade ovan tre saker som inledning på en middag för ett tag sedan. Hoppas att de som var med mig den kvällen förstod vad jag sade. För ovan är precis varför jag har sådan kärlek till dem och därmed varför de är mina vänner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstod!!!

Tack

Anonym sa...

Tack