14 maj 2010

Håller tyst


En liten kille som jag känner är helt inne i att det pågår ett VM i ishockey någonstans. Han kan namnet på norska och vitryska spelare som jag aldrig hört talas om. När jag pratar med honom så kan han ställningen i skytteligan, passningsligan, resultateten, vilka som har kvar att mötas och allt annat.

Jag har bitit mig i läppen flera gånger för att låta bli att säga vad jag tänker om VM och hockey. Jag tycker att det är löjligt med såväl hockey generellt som att spela VM på försommaren. Och det är så att jag var likadan som honom för många år sedan, så jag förstår honom. Jag hade bildalbumen fyllda innan VM startade. Jag var helt upptagen av de stora turneringarna och av Sveriges och andras framfart i dessa turneringar. Dessutom tyckte jag att hockey var kul att spela och underhållande att titta på den perioden i mitt liv.

Har dock ej varit så snäll att jag kollat på någon match med honom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bara att hoppas att han ej känner till din blogg...:)

Kidda