14 maj 2010

Sweet vs KISS

Antar att alla har haft det så under uppväxten i olika omgångar. Du skall välja vilka du gillar bäst. Gillar du Sweet eller KISS?, hette det bland mina kompisar.

Jag gillar Roxy Music och Bowie, brukade jag svara. Det var fel svar. Kanske till och med ett lite konstigt svar.

Så för att passa in så valde jag efter ett tag att alltid svara Sweet. Sweet var tuffare och Kiss var barnsliga hette det.

Innerst inne tyckte jag att Sweet var ok, men grymt mesiga. Jag hade ju vuxit upp med att bli musikfostrad av Feffe och hade koll.

Det var den sista gång jag vet då jag valde att tycka eller svara något för att passa in i en grupp.
Jag gillar fortfarande Bowie.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen Slade då?

Unknown sa...

Jag tyckte Slade var riktigt gubbiga och mesiga. Var ytterligare en ganska mesig grupp. Ja gillade Bowie, roxy, Velvet och faktiskt Uriah Heep.

MrRaRe

Anonym sa...

King!
Vad jag minns så hade du Bowie på t-shirten eller på pin alla dagar i veckan...??? När du inte hade grön och svart tröja då...!

/M