11 maj 2010

Tomas Danielsson

Fick syn på en eventuellt spännande figur som heter Tomas Danielsson. Han kallas även för Stressdoktorn. Har tittat runt lite på nätet och ser att det är en bokskrivande föredragshållare som är utbildad beteendevetare. Han säger själv att han ligger bakom begrepp som tokstress, vaccinationer mot stress, stresshypokondri, stressagilty samt mycket annat.

Han har bland annat skrivit en bok som heter "Vad vore livet utan stress.

Var tredje lördag gästar Tomas Nyhetsmorgon lördag för att dela med sig av sina kunskaper och svara på tittarnas frågor om stress. 

Jag skall ta reda på lite mer om honom och läsa boken så återkommer jag med om jag tycker att han är spännande.

4 kommentarer:

Lilla London sa...

Danielsson har byggt sin karriär ifrån TDC!!
Vet inte om det är bra eller dåligt:-)

Unknown sa...

Du kanske vet om han är värd att utforska, herr Lilla London...?

Lilla London sa...

Jag tyckte han verkade intressant först men som alltid med dessa gurus så blir budskapet till sist urvattnat, tillgjort och ointressant trots att han förmodligen har en hel del på fötterna.
Tycker nog att du får bestämma själv hur du vill göra med att spana in honom eller ej.

Anonym sa...

Hej Herr Rare!
Efter att ha sett och lyssnat på heonom i TV ett par gånger köpte jag boken. Det är väldigt käckt ooch lite fär tunnt. Eller som LMS sade, urvattnat, Tyvärr.

Julia