03 mars 2011

Solsidan

Solsidan är.... Uppenbarligen... Felix Herngren har meddelat att det inte blir fler... Måhända sätter Solsidan fingret på en massa förlegade saker som fortfarande pågår och sätter prägel. Jag antar att de talar till och även tilltalar alla generationer och miljöer, även om många försöker hävda att rollernas beteende skulle vara typiskt för personer i Saltsjöbaden eller motsvarande Richlandsbyar i och runt andra städer. Förra året skrev jag om Solsidan och undrade varför så många skrattade när det nu handlade om dem själva. Skit samma! Den är säkert bra ur många perspektiv. Sedan har jag kvar i mig att jag inte riktigt grejar att göra exakt samma sak som flertalet andra och därför kollar jag aldrig i direktsändning! Har tittat på ett par avsnitt denna säsongen och den är sådär. 


Det är kanske eller förmodligen en mycket träffsäker serie. Dorsins roll har jag själv sprungit på under hela min skoluppväxt. Jobbiga, tillgjorda, ensamma och ändå trogna. Däremot har jag inte sprungit in i rollen som vuxen. Rollerna och karaktärerna i Solsidan bygger på igenkänning. Jag känner eller känner igen alla och envar.


Min Lilla köpte boxen från förra säsongen och under en helg i Paradiset så kollade vi igenom alla avsnitten på rull. Så får det nog bli denna gången också. Vad är din åsikt? Det bästa du har sett, ok eller skit?


Vad gäller denna säsongen så har jag bara sett ett och ett halvt avsnitt och min analys är att de som skrev första säsongen använde gamla minnen från livet och gjorde avsnitt av det. Denna säsongen känns mer som den är framtvingad och överdriven.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Solsidan är skiiiiit!

Kidda

Anonym sa...

Håller med!!! Pinsamt att det sitter ett helt folk och garvar åt sig själva istället för att förändra sig till något vettigt!!!

Zege

Truckdriver sa...

Varken bra eller skit. Bara överskattat.
Det är en sån där grej där nån går med paraply i handen och alla andra följer efter. Nån kreddig medialirare sa säkert att det här är bra å så tycker en massa andra ängsliga människor likadant.