24 februari 2011

Vilka sporter är underhållande?

Hur kan vi bli så olika? Ta bara en sådan sak som sport. Jag tycker ishockey är bland det mest korkade som finns, men en av mina bästa vänner Fixaren älskar det. Han har spelat själv också, på bra nivå. Blott en knäskada hindrade honom från att knuffa ned Foppa från tronen som Sveriges bästa genom tiderna. Personligen tycker jag att riktig fotboll är coolt, fast flera av mina bästa vänner tycker att det är urtöntigt och tråkigt.


Men det finns en annan sida av det också. Jag hatade tidigare motorsport. Jag tyckte att det var dålig underhållning och det var miljöförstöring. Idag gillar jag det och tycker att det är en fantastisk sport att gå att titta på. Inte så att jag följer det på TV, men online och live är det fantastiskt.


Jag vet med mig att jag har lättare för att fastna för sporter när jag är involverad, har provat själv eller känner utövarna.


Hur är det för dig? Vilka sporter är underhållande? 

Inga kommentarer: