21 mars 2011

Brenner Grill


Brenner Grill är en grym restaurang mitt i München på Maximilianstrasse. Nästa gång du är i München ska du verkligen se till att gå dit. 


Maximilianstrasse är den stora och dyra shoppinggatan för den som gillar att kolla på eller handla allt från Versace till Dolce Gabana. Brenner fungerar däremot för alla tillfällen och plånböcker.


Om du har varit på Wolseley i London, så påminner atmosfären fast det är än högre kvalitet på stilen, maten och variationen på besökare.

Jag var första gången på Brenner för en nio eller tio år sedan och de har lyckats med det som t.ex. Café Opera, Brasserie Lipp och andra i Avlånga Landet inte har lyckats med, att få variation på besökarna över tid.   

Brenner har stora vita valv med kollonner, enorma fönster, schysst belysning, variation på möblemanget med de stora och tjocka matborden, och en personal som bara dansar omkring av ren serviceglädje. Och så har de den arga golvchefen från Sicilien som har funnits här sedan sju år. Allt är som ett stort, härligt och ärligt skådespel.

Det heter Brenner Grill och grillen står mitt i Brenner, du kan se råvarorna lyftas fram till de underhållande kockarna och trots placeringen stinker det inte mat eller grillat. Ett helt kluster av öppna eldar, kokande kärl, pastakärl och gasflammor är ett nöje att kika på.

Och precis som på Caleo så blir du glatt överraskad när notan kommer in. Det heter very reasonable prices på engelska.  Därför är Caleo och Brenner Grill alltid fullt.

Gå dit! Säg till när du ska, så hänger jag på. Kolla in dem här.


Jag går dit senast i sommar nästa gång, och ser fram emot återbesöket!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tar vi ditt Lear eller min helikopter?
R.S

Anonym sa...

Hej Mannen!

Helsike vad du far runt just nu, bara smäller i iPhonen med nya platser och flygplatser varje dag:)

Nu är du för stor för oss i Muzak City va?


Kidda

Unknown sa...

R.S.! Först mitt Lear och sedan din Bell.

Kidda! Mycket trevligt att du orkar anstränga dig och ära min blogg med några kommentarer!!! Jag har aldrig varit en del av Muzak City, det är en lika stor ära för er varje gång jag behagar dyka upp!



MrRaRe