27 augusti 2011

Slogan gav väggtelefon med nummerskiva

För många år sedan så kom jag ut till köksbordet till mina parenteser och de satt och diskuterade en tänkt reklamslogan.

Telia hade en tävling som gick ut på att komma på en slogan och om man vann skulle man få en väggtelefon med nummerskiva.

Parenteserna hade klurat en stund och i mitt nyvakna tillstånd och vattentörstande mun kom "Det är alldeles uppåt väggarna att inte ha någon...". Den vann och sedan hade jag en fin blekgul telefon i pojkrummet. 

Genom att jag skrivit detta så ges nu Telia chansen att veta vem jag är. De är duktiga på CRM så rimligen borde de kunna få fram vad jag heter och skicka ett tackkort hem för att etablera en mer personlig kontakt och för att imponera ytterligare på mig. Ta det lugnt Telia, det är inget krav. Jag vet att ni läser detta och tycker att det är lite trevligt:)

Konstaterar även att jag aldrig hade kommit på den slogan jag kom på då idag, jag tycker att negationer är all för missledande...

Inga kommentarer: