30 december 2008

Man kan leva ett helt liv utan kärlek...

men inte utan bästa vänner...

Tror att jag hörde den kommentaren på TV första gången. Sedan blev den något som jag och min kamrat Författaren använde oss av för att befästa vår vänskap. Sedan slog den tillbaka när vi av någon anledning ej var vänner längre senare. Någon gång när vi tar en fika skall jag kolla med honom vad det var som hände mellan oss. Eller kanske inte.

Författaren och jag fick kontakt för ett tag sedan igen och vi skall gå och dra en fika efter helgerna. Skall bli grymt kul att träffa honom igen, vi har tydligen bott i samma stad ett tag nu. Var faktiskt länge sedan jag träffade och umgicks med honom och vi har massor av saker gemensamt som säkert har präglat våra liv. Musiken, filmerna, drömmarna och böckerna. Sedan har vi säkert valt olika liv till det yttre. Som sagt, ser fram emot mötet. Känns faktiskt som att jag saknat Författaren en del.

Inga kommentarer: