30 december 2008

Olle kan!

Vad jag har hört så står det så där till med en mycket begåvad individ och människa, Olle Ljungström.
Djävligt tråkigt att höra tycker jag. Ändå sedan Reeperbahn är det något med hans musik, texter och sång som berör enormt. Något som har gjort att personer har tyckt wow! eller skit! Jag har nästan aldrig hört någon som tycker om en av låtarna eller gillar Olle lite. I grunden skiter jag i vad andra tycker, jag tycker att Olle och hans låtar är briljanta. Jag är extremt förtjust i de finurliga texterna och den storyn i dem.


Jag bjuder här på en av texterna:


Nåt för dom som väntar


I ditt bröst
Finns en kuslig maskin
Den har en röst
och slukar dyrbar bensin
Den producerar våld
och kastrerar drömmar ibland
När den säger stopp
så känner du just ingenting
Vi som krossas,krossar och går på
små späda barn
med hjärtan som elefanter
Gud uppfinn nåt nytt
Som gör det lätt att hålla ut
Nåt för dom som väntar
Dom som orkar vänta mer
Gud uppfinn nåt nytt
Som gör det lätt att hålla ut
Nåt för dom som väntar
Dom som orkar vänta, mer
Gud uppfinn nåt nytt
Som gör det lätt att hålla ut
Nåt för dom som väntar
Dom som orkar vänta, mer


Mitt hjärtas röst
Kan nog vara ostämt ibland
Instängd i ett bröst
En ambassad som saknar sitt land


Men för blommor, hjärtan ägnar makalösa skränor
För lättsamheten rätt i Christer Sjögrens händer
Vi som krossas,krossar och går på
små späda barn
med hjärtan som elefanter


Gud uppfinn nåt nytt
Som gör det lätt att hålla ut
Nåt för dom som väntar
dom som orkar vänta, mer
Gud uppfinn nåt nytt
Som gör det lätt att hålla ut
Nåt för dom som väntardom som orkar vänta, mer
Gud…
Gud, uppfinn nåt nytt
Som gör det lätt att hålla ut
Nåt för dom som väntar
dom som orkar vänta, mer


Här har du en YT-länk 


Hoppas att du orkar Olle!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ge grabben några rejäla utmaningar! Typ en storbandsorkester!!!!!! Inga fler "sitta och mysa med kandelaber och rödtjut"
Kom ihåg, att Doris sa det!!!
ps. det grejar han!!! ds