22 september 2009

Änglar

Detta inlägg handlar om änglar, det handlar inte om gammelsvenskar som gör som mainstream. Det handlar om änglar. Hela detta oerhört skarpa inlägg härrör från att det går att bli oerhört utbildad genom att titta på en söndagsfilm. Jag tittade på Charlies Änglar och fick lära mig en ny fin fundering. Funderingen var och är att änglar är som diamanter - de går ej att tillverka och att de måste hittas.

Du har nästan garanterat hört talas om dem. Några gånger i livet har du säkert sprungit på en. Kanske har du till och med umgåtts med någon. Osannolikt nog lever du kanske med en.

Jag har hört talas om dem. Jag har sprungit på flera. Jag umgås med ett par. Jag har aldrig levt med en.

Jag skriver om änglar. Nästa gång kanske jag skriver om Prinsessor. De är ganska få de också.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Moissanite är en sk. "man made diamond" den testar som äkta på en del äldre diamanttestare...kan det va så jävligt att det är applicerbart även på Änglar...syntetiska Änglar?
Bewaaaaare;)
R.S

Unknown sa...

R.S. is a HERO!

Anonym sa...

Flummigt. Yeah!

Anonym sa...

Flummigt. Yeah!