26 september 2009

Pressklubben helt OK

Hade aldrig hört talas om den och för mig ligger den på en turistgata i El Stockholmo. Blev dock genast intresserad när jag med två vänner gick förbi och hörde att det var belgiskt tema på mat och dryck.

Fick snabbt berättat för mig att detta var Pressklubbens tillhåll. Vet ej vad Pressklubben står för och är idag, men antar att det på den tiden namnet kom till var allvarligt menat. Nu kändes det som en restaurang dit busslaster med turister körs och har jag rätt så är detta ställe som bäst teaterfria kvällar.

Jag gillade den vanliga och enkla personalen, indredningen, menyn och maten. Helt klart värt ett besök och de hundralappar det kostade.

Har du inget annat för dig poch är trött på d e som skall läsa som prästen i kyrkan, fast ur menyn. Variera med att gå hit.

Mrs Telecom åt musslor och pommes. Strategen och jag åt rostad kantarellsopa till förrätt och efter det blev det husets korv från Heberlein som serverades med stomp och hemmagjord senap. Bra tryck i den!

Du hittar Pressklubben på Vasagatan 50 eller via www.pressklubben.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta är ju helt unikt. Kommer du ihåg en meny? Du brukar komma ihåg allt utom vad du ätit.
Puss Sara