24 september 2009

Hotell

Tänker aldrig ge mig på hur många övernattningar det är. Övernattningar där jag knappt varit eller i rummet eller där jag jobbat halva natten med förberedelser eller med att skriva svar på mail eller skapa något. Turer upp och ned i hissar med skön bakgrundsmusik. Skillnader i kvalitet och service oberoende av världsdel eller land.

Har bott i allt från en före detta bordell som låg på Portugals landsbygd, via normala hotell, till överdåd i äckelformat i de största städerna.

Har nästan aldrig bott på hotell privat eller på semester.

Därför känns det alltid förståeligt, men konstigt, när vänner och bekanta säger att de tycker att det låter så skönt att få resa och bo så mycket. Jag längtar aldrig till hotell. Jag kan längta till flygplatser, flygresor, taxiresor och tågresor. I alla länder. Hotell är mer hatkärlek eller kanske är det bara likgiltighet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bloggen är kul.
Per

The Truckdriver sa...

Jag längtar alltid till hotell.

Unknown sa...

Jag svarar från ett hotell...