08 september 2009

Glad och stolt!

För några dagar sedan fick jag ett brev från en viktig person. Under några år har vi i snitt träffats ungefär varannan vecka. Jag har träffat honom och hans kollegor på föreställningssdagarna. Jag har pratat med honom innan, under och efter föreställningarna på dagarna för uppträdandena. Jag har ej sett eller besökt repetitioenerna elller varit i kontakt med honom och dem i övrigt.

Alldeles nyss beslöt han sig för att börja jobba för ett annat sällskap i en annan stad och i ett annat land. Det hade blivit slitit för de viktigaste i livet att han jobbat långt hemfrån och en före detta kollega till honom ville ha honom till sitt nuvarande teatersällskap.

Sent en kväll öppnade jag ett brev från honom som jag fått under veckan. Brevet berörde mig och gjorde mig stolt och glad. Jag hade dels inte ränkat med att han noterat att jag gillar och uppskattar honom. Det visade sig när jag läste brevet att han dock märkt att så var fallet under sin tid här. Han tyckte att det var tydligt att jag känt och tyckt mycket bra om hans och hans kollegors arbete. Han skrev att han och hans kollegor hade känt äkta stöd, rakhet och tyckte att de hade fått många och mycket goda råd.

Jag blev glad och stolt!

1 kommentar:

Anonym sa...

M berättade förmig om bloggen. Tack för texten och för att du uppskattade brevet.
P

PS. Kul och varierad. Kommer lusläsa den. Kom ned och hälsa på oss.