07 september 2009

Paradisets Portar

Det är behov som går att stilla. Behovet av lugn. Behovet av vila. Behovet av kraft. Behovet av sömn. För mig finns behovens lösning en bil- eller tågresa bort. Paradisets Portar går att öppna närhelst jag vill. Paradisets sommar, höst, vinter och vår ger lugn. Du som läser bloggen ofta vet att jag både i text och resa återvänder till Paradiset i text och rum. Denna helgen har promenaderna, umgänget och stillheten varit än mer läkande och lugnande. Det där ljudet från det ständigt närvarande havet. Ljudet från träden med dess prasslande. Den totala frånvaron av alla av männsiakn skapade ljud och dofter.

Så medveten som jag blivit det senaste för hur vitalt Paradist är för mig och hur öppna dess portar är, har jag aldrig varit tidigare.

Kommer se till att utnyttja det faktumet än mer framåt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill att Paradistets portar ska öppnas igen
Paradistes portar för alltid min vän
Tiden du gav mig den rena och klara
Tiden du gav mig
Den underbara

LL

Unknown sa...

De är alltid öppna. Tack ändå för den gamla texten från det då unga bandet.