11 september 2009

Restaurang Familjen är smakfull

Prinsessan och jag skulle varit på invigningen av Familjen i Göteborg i veckan. Jag var på resa så det blev dagen efter istället. För er som ej varit där än så är detta på Arkivgatan i Göteborg och har tidigare varit namngivet som The Place, Arkivgatan, Sahara m.m. De nya ägarna är några med god smak som även äger Björns Bar och Kock & Vin. Nu har de startat Familjen.

Mitt omdöme om restaurangen dröjer. Jag gillar att han som alla utom jag verkar känna kom och hälsade och fixade med oss. Jag gillade att alla viskade om hur vacker Prinsessan och min blommiga kavaj var. Fast båda de sakerna hade inget med restaurangen att göra, det visade bara hur bra smak gästerna denna dag hade.

Nåväl, förutom att vi fick trevligt mottagande av ägaren så var intryck nummer ett att de har en riktigt kulig matta. En heltäckningsmatta somk ser ut som massor av trasmattor huller om buller över hela golvet. Gjorde i alla fall mig glad.

Vi valde en meny, och dessa kommer bytas varannan vecka, som var kalasgod. Som jag vet är jag usel på att beskriva vad det var. Du får fråga Prinsessan om du vill veta detaljer.

Vi kommer gå hit fler gånger. Jag ser framför mig en helgkväll med Rockstjärnan, LMS och Den Vackra, Direktören, Stylisten, Fixaren, Ekonomen, Filosofen, Perceptionisten, Vackra Tradern och The Man, ja alla de fina...

Jag tror att detta blir en plats och ett ställe jag kommer frekventera. Förlåt Costas, vi kommer kanske vara otrogna ibland!

4 kommentarer:

LMS sa...

Den stora frågan är:
Finns det GI-tallrik hos Familjen?

Anonym sa...

GI-Joe?
RS

Unknown sa...

Finns bara ett sätt att lösa svaren på dessa frågor. LMS, RS och MrRaRe går dit. Dags för en date första helgen i december som vanligt? Eller är det Stockholm som skall stå som värd denna gången?

Anonym sa...

Du hade rätt. Fan, du har fått mig att börja gå på fina hak. Kanske ej kommer ha råd med årskort nästa år.
Pessimisten