26 januari 2010

Vad är Vacker och Vackert?

Många gånger genom våra liv tycker vi att någon är Vacker eller att något är Vackert!

Vad betyder det för dig när någon är Vacker?

Pratar du oftast om ytan eller finns det mer som påverkar? Påverkar historik och bakgrund? Påverkar miljön, tillfället och situationen runt den som är Vacker?

Vad gör en människa Vacker?

Vad gör att vi använder ordet Vacker ibland och snygg, söt, fin och annat ibland?

Vad får du för bild i huvudet när du tänker Vacker om någon?

I linje med ovan kan jag fundera om vad det är som gör att något är Vackert? Samma preferenser?

Så vad får du för bild i huvudet när du tänker Vackert om något?

Jag bildgooglade på svenska Google och fick bland annat fram dessa bilder på Vacker






Och jag bildgooglade fram dessa bilder på Vackert






Skriv gärna vad du tänkte här nedan. Du behöver ej vara inloggad för att kommentera!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, frågan är ganska bred i mina tankar..

Att ge ordet vackert/vackra kan lätt förloras om ej kunskap och förståelse kan uppfattas i det som förmedlas!

Mr bebalance

Anonym sa...

Du är det vackraste som finns. Vi är några få som släpps nära och jag tror verkligen de flesta tycker att det är svårt att hänga med i hur du funkar. Tog lång tid för mig att förstå att du är enklast av oss alla. Enklast för att du aldrig har något annat än goda avsikter, planer och tankar. Så svaret på fråga:
1. Är MrRaRe
2. Är MrRaRe

Vi fattar inte hur du hinner, men tack för att du ger oss chansen och hinner med oss mer än de som tror att de bryr sig för att de känner att de bör, du gör.

Puss N och M

Unknown sa...

Mr bebalance
Bred? Jag tycker de är oerhört smala var för sig? Bryt ned den:)

Och jag håller med dig.

Hoppsan! Tack N och M. Det var fint skrivet. Ni är fina!