24 januari 2010

Helt grymma!



Jag gillar inte Little Village. Jag gillar inte Avlånga Landet. De två meningarna fick jag ur mig till en person för ett tag sedan.

En sak är dock säker och det är att jag har det förmånligt både på jobbet och privat med vilka jag får vara med och bland.

Idag vill jag tacka ett gäng speciellt. Och det är ni som kunde komma på den lilla middagen den där lördagskvällen för ett tag sedan. Ni vet precis vilka jag pratar om. Min grunduppfattning är att det nästan är oförskämt att få spendera del av sin tid med sådana som Er.

Att sitta på Little Village's arbetarstadsdels finaste källarhak och bara njuta i så många timmar. Njuta av alla samtal, uttalanden, samtal, skratt och värme som fullkomligen strömmade runt i rummet. Njuta av att det är människor som är bestämda och flexibla. Skärpta och nära till skratt. Intresserade och avslappnade. Öppna och analytiska. Bra och prestigelösa.

Jag minns ej om maten var bra eller dålig. Jag kommer bara ihåg det väsentliga, att jag satt hela kvällen och tänkte på vilka fantastiska vänner jag har runt mig. Förmånligt.


Puss - Ni är helt djävla grymma!

Inga kommentarer: