04 februari 2010

Blodpudding åt mig


Har varit massor av skriverier om blodpudding sedan den sunda konjunkturen satte in. Rader av artiklar beskriver "Blodpudding till alla". Det sägs och berättas att det aldrig säljs så mycket som i en sund konjunktur.

För min del skiter jag i vilket. Jag har alltid och kommer alltid att prioritera blodpudding. Minst en gång per vecka är egentligen ett krav. Jag brukar säga att om jag var tvungen att äta en och samma maträtt livet ut så skulle det bli blodpudding. Vet inte hur genomtänkt just det är, men helt klart är det min favortirätt.

Om jag är i Paradiset eller Muzak City så är det alltid blodpudding till lunch på lördagarna. Hur ser då den optimala blodpuddingslunchen ut enligt MrRaRe?
Självklart är det endast blodpudding med lingon som gäller. Till detta serveras det mellanmjölk och knäckebröd med hushållsost.

Enjoy!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bloodpuddin' Rules!
Papa R.S

Anonym sa...

Ryktet säger att det blev hamburgare...