30 april 2010

Freddie's CK kampanj

Flera hundra miljoner människor har sett underklädesbilderna på Ljungberg och supermodellen Natalia Vodianova. Modevärlden drabbades en period av Freddie-feber. Freddie var först någonsin med att modeföretaget Calvin Klein gjorde fyra reklamkampanjer med samma stjärna.
Dessa bilderna togs i New York av den världskända fotograften Steven Klein - som är bland annat Madonnas favoritfotograf. De har suttit på reklamskyltar på New York Times Square och Los Angeles Sunset Boulevard. Ljungbergs yttre har imponerat och han har varit och är ett eftertraktat byte i modevärlden.
Och här ett litet klipp med Freddie

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför framställs "sexiga" män som "oljade och as gay as you can get"??? Speciellt när ingen av mina manligabekanta skulle ta i en handkräm utan facialakonvulstioner?
Exempel..., jag vet ungefär ...två killar som som skulle vara hetare med sina intellekt och sin charm, än den photoshoppade BarbiKenFredda!
Men det är ljuvligt apart att konstatera att samma skönhetsregler gäller som "i plugget", de närmast androgynt sköna är fortfarande i topp för vissa stylister! Ser HAN ut som en flicka så är han på "vår" sida och lätt identifierbar, om ni bara visste hur många som ser ut som "flickor" som borgar för ett traditionellt och ytterst grymt machotänk så skulle inte Paris ha några 16åriga fotomodell adepter!
Känns ruggigt mossigt, men "Rare" och några till har faktiskt använt sig av vid snabb scanning "fula/råa" modeller...och varför sticker dom ut? Autenticitet?
Med det vill jag inte alls racka ner på Fredda, det är hur cool som helst att han vill leka med bilden av sig själv som allmänt villebråd....för det var väl det han vill säga med denna kampanj????
Kalsonger är vi faktiskt tvunga att köpa ändå! Jag vet att kampanjen är ruskigt gammal, men har det hänt något??? Rökpuff i fejan och nu detta? Varför?
Men se så, få in nån form av liv i annonserna, och det ganska plötsligt, annars förutspår jag att modehusen går exakt samma väg som skivbolagen! Streetsmartfashion rules anyday...tyvärr och tack o lov!! Counting down....3-2-1
R.S

Unknown sa...

Håller med? Var inte du modell en gång i tiden R.S.?

Anonym sa...

Fniss, påminn mig inte..."jag var så ung, herregud bara 16 år"
R.S