02 maj 2010

De håller en linje

Önskar verkligen att jag hade kunnat säga att det är ett nöje att vara stamkund hos dem. Jag menar det där gamla statliga bolaget som har helt rätt i att de har haft det tufft och att de blivit bättre, men som ej lyckas få mig nöjd som kund hur mycket respekt jag än försöker ha. Ja, det är mycket oturligt med askmoln och annat.



Enligt dem så är jag en som räknas som viktig och prioriterad, det har de skrivit i massor av pappersutskick som kommit i stora kuvert genom åren.

När jag för några dagar sedan för en gångs skull flög privat så var det enormt svårt att känna igen sig som en viktig och prioriterad. Dock var det lätt att känna igen SAS i handling till skillnad från hur de gör sig gällande i ord.

Jag önskar verkligen att de klarar sig och att de kommer finnas kvar. Jag skulle inget hellre vilja än att vara en av alla prioriterade och viktiga. För mig är alla kunder det, oavsett om de är kunder för första gången eller om de har handlat i 30 år.




Hur är det för SAS...
Gräver ni där ni står?
Tycker ni att det är bra för oss att vara kund till er?
Vill ni ha oss som betalar i fokus?
Vill ni att vi skall trivas och prata gott om er?

Eller är det som jag tror, att när ni läser detta så tycker ni att jag har fel och att jag ej fattar hur det är att driva ett flygbolag?

1 kommentar:

Anonym sa...

Känns som de har svårt att få oss resenärer att känna oss välkomna... Fast jag är precis som du, osäker på om vi är viktiga för dem.

BM