08 maj 2010

Hotellrum utan kontakt

Är du en person som reser mycket i jobbet? Det går snabbt att avgöra om det är ett hotell som tänker på de som reser mycket eller ej. Jag anser att jag förhållandevis är en person som reser mycket och bedömer att det är oerhört få hotell av klass som tänker på hur vi som reser har det.

Vad jag pratar om är avståndet mellan ett eluttag och sängen.

Det som är mitt mönster när jag släntrar in på hotellrummet sent är att trycka igång mailen via datorn helst liggandes i sängen. Du vet de där mailen som kräver mer än de korta svaren via  iPhone. De där som kräver lite snabbare och mer noggran översyn och koll. Kan vara korrektur eller avtalsförslag. Efter en stund så är det dags att ladda batterier... men det som är mitt största behov som kund på hotell i jobbärenden förblir icke prioriterat. Det finns nästan aldrig kontakt vid sängen. Jag lever med mobil och dator på resande fot. De har behov även på hotellet vid sängen...

Tydligen många branscher som saknar use case för vad kunder vill ha...
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Rare!
Du har så rätt så. Varenda eviga djävla vecka slår detta mig. Skriver det alltid i mina rebviews om de bar on en digital på hotellen. Lika fantastiskt tycker jag det är att de lägger och ber oss att fylla i en papperslapp. Oftast lägger de den, som du vet, på sängen. Där vi, som sagt, vill lägga oss och ladda burken samtidigt som vi jobbar eller socialiserar.

Customer Use Case? Customer Knowledge? NOT

Anonym sa...

Jag får aldrig följa med på några resor och se alla hotellrum eller?

Fresterskan