06 maj 2010

Levis

Levis 501. För mig är det Levis. Annars har varumärket under väldigt många år varit ingenting för mig. Jag vet att de har ett enormt utbud av allt rent produktmässigt. Och det är kanske precis det som gör att jag inte har någon som helst känsla för varumärket.

Tycker märket är skit. Dålig kvalitet och ful design rent generellt. Finns säkert snygga och välsittande modeller och coola prylar eller plagg bland deras enorma utbud. För mig är det så att användarna och kunderna ser ut att vara medelålders ingenjörer och generellt används av personer som har dem i tio år eller mer. För dem har det förmodligen varit fantastiskt med Levis 501.

Skulle vara kul att veta eller få höra hur Levis vill att jag skall uppfatta det och om jag överhuvudtaget är med i målgruppen.

Jag ägnade ganska mycket tid åt att kolla igenom en massa gamla och nya reklamfilmer de gjort och blir allt annat än tänd. Kollade även deras sajer för de olika världsdelarna och några landssajter. Urk!

Detta var den roligaste reklamfilmen jag hittade, eller i alla fall den jag gillade bäst. Michel Gondry har gjort filmen.




Inga kommentarer: