09 augusti 2010

2 1/2 män

Dåligt men bra... Så tänker jag varje gång jag ser serien 2 1/2 män. 
Den går flera ganger om dagen och är faktiskt värd att titta på. Jag såg den första gången när jag låg febrig i soffan någon helg. Vet att många jag umgås med avskyr den men jag erkänner villigt att den är oförargligt kul och larvig. Den hade premiär 2003 och har nu visats i sju säsonger och frågan är om det blir någon mer säsong, Charlie Sheen har gått ut under våren och sagt att det är nog nu, efter 161 avsnitt.  Serien visas i Avlånga Landet på TV3 och TV6.
Serien utspelar sig i Malibu och i centrum står bröderna Charlie och Alan Harper. Charlie är förmögen ungkarl vars liv är bekymmersfritt — han har mycket pengar, ett hus vid stranden och olika tjejer varje dag. Han jobbade de första åren som jingelskrivare för olika reklamfilmer, men sadlade under början av säsong fem om till att spela in och framföra sånger för barn. Alan är helt tvärtom, spänd och nervös. Han är skild från sin fore detta fra Judith (som han tror är lesbisk), förlorade då sitt hus och tvingades flytta in hos sin bror. Så oftast så bor även Alans son Jake där på helgerna, vilket Charlie sällan uppskattar. Charlie och Alan har ständigt konflikter. Konflikterna kryddas av den stalkande granntjejen, den fastighetsmäklande mamman och Alans exfru samt att många kändisar gästar programmet. 
Några av de som inte tycker om den säger att den är grabbig och att den har för lite story, och jag håller med, men det är själva poängen. Andra säger att Charlie Sheen är en skit för att han behandlat sina ex illa. I och för sig kanske flera av de som säger detta lyssnar på och gillar Michael Jackson...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Inte dåligt någon gång, bara bra. Varje gång!

Kidda

Anonym sa...

Okej då, det är trivsamt...ungefär som "upstairs and downstairs" var när det begav sig!
R.S

Anonym sa...

50-talet?

MJ

Anonym sa...

Visst suru, som typ liksom som ett fett modernt "Mad men"
R.S