13 januari 2012

Vackra svenskor?

Vad i helvete är ett svenskt utseende? Är man vacker då? Är det att vara blond och ha blåa ögon?


Jag lyssnade på en dialog på flygplatsen som fick mig att spy och riktigt känna stanken av förr. 


Det var två damer, som hämtade ur Solsidan, som diskuterade vackra svenska flickor och vad synd det var att de blev allt färre. Och riktmärket var blondheten och de blå ögonen. Själva var de i mellan fyrtio- och sextioårsåldern, hade fyllda läppar, nypumpade lökar och i största allmänhet nysträckta i det solarieoranga hullet. Vackra svenskor...! 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Man måste applådera deras attityd....valet av illustrerad blondin är dock olyckligt, som gammal hobbyplastik-kirurg så måste jag säga att de där ögonlocken skulle kunna omplaceras till timglasformernas främjande...
R.S

Truckdriver sa...

Själv gillar jag allra mest sicilianska kvinnor med långt svart hår och kastanjebruna ögon. Må dom aldrig försvinna från denna jord... Så exotiska.

Anonym sa...

Oooooh, ja! Dom hade jag nästan glömt, som boende i en storstad!
R.S

Unknown sa...

R.S! Inser att det var helt fel individ på kortet

Truckdriver! Mmmm!

R.S Så kan det vara, det är lätt att tro att allt cirklar runt lilla mig


MR